Supporting each other

Community forums

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Dit is een Nederlandse categorie binnen dit forum. Hier kun u vragen stellen, antwoorden geven en opmerkingen plaatsen in het Nederlands.
De items in het Engelstalige forum deel worden hier niet automatisch geplaatst. Wanneer u hier geen antwoord vindt kunt u ook de Engels- (of anderstalige) categorie raadplegen.
  • Page:
  • 1

TOPIC:

matchingsonderdelen verspringen makkelijk 10 years 3 weeks ago #1484

  • rhvanloenen
  • rhvanloenen's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 125
  • Thank you received: 7
Als je gaat matchen en je gaat in het scherm wat schuiven met de onderdelen, dan worden de items niet steeds op de juiste plek gezet. Als je dan bijvoorbeeld 2x F11 gebruikt, staan ze weer goed, maar ga je weer schuiven dan verspringen ze voor een deel.
Zie de bijlage.
Voor dit onderdeel het ik (voorlopig) drie suggesties/wensen.
1. Het zou mooi zijn als ook de linkerkant van het scherm ad random wordt neergezet. Leerlingen moeten dan nog meer goed nadenken en vervallen minder snel in automatismen als ze veel herhalen.
2. Ik zou het aantal matchings graag uitgebreid zijn naar minimaal 10. Bij lesonderdelen komen smos 30 tot 50 begrippen voor. groepjes van 5 duurt langer, maar bij 10 moeten ze toch meer echt goed lezen en nadenken en werken automatismen nog minder en wordt het leereffect hoger.
3. Een zekere mate van scoremeting werkt voor leerlingen competitief en bij sommige leerlinge dan ook tot een beter leerresultaat.
Ronald
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

matchingsonderdelen verspringen makkelijk 10 years 3 weeks ago #1495

  • tom
  • tom's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1290
  • Thank you received: 308
Dag Ronald,

De score meeting zal er zeker in komen, en ook tracking via SCORM (wanneer is nog een beetje de vraag, maar de planning is de volgende release, Q3 2014)

De andere suggesties zal ik op de pijst met suggesties zetten, en die worden dan waarschijnlijk meegenomen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1
Moderators: ingdonkatber
Time to create page: 0.046 seconds
Copyright © 2024 The Xerte Project.
Xerte logo Apereo logo OSI Logo

Search