Supporting each other

Community forums

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Dit is een Nederlandse categorie binnen dit forum. Hier kun u vragen stellen, antwoorden geven en opmerkingen plaatsen in het Nederlands.
De items in het Engelstalige forum deel worden hier niet automatisch geplaatst. Wanneer u hier geen antwoord vindt kunt u ook de Engels- (of anderstalige) categorie raadplegen.

TOPIC:

integratie met moodle 10 years 1 week ago #1439

  • tim.garré
  • tim.garré's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Posts: 15
  • Thank you received: 0
Ik ben aan het testen om xerte te integreren met moodle.

Het stappen plan vind ik persoonlijk niet zo duidelijk? Er staat dat je iets moet aanpassen in de config.php van moodle en in auth_config.php van xerte. Maar ik zie niet direct wat ik dan zou moeten aanpassen?

Is er ergens een simpel systeem om gebruikers integratie met moodle toe te passen?

Nog een vraagje... Het leerpad van moodle integreren zodat de punten ook meetellen in moodle. Dat gaat enkel door te exporteren scorm? Of zijn er simpelere manieren? Want anders moet de leerkracht het eerst exporteren en dan terug inmporteren?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

integratie met moodle 10 years 1 week ago #1450

  • tom
  • tom's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1282
  • Thank you received: 306
Er zijn twee dingen nodig voor Moodle integratie:
1. Aanpassen van auth_config.php. De regel met guest uitcommentarieren en voor de regel met Moodle de commentaar tekens weghalen ('//')

2. In management.php, het integratie pad laten wijzen naar de het pad van de Moodle config file. Dus, stel dat moodle config file in /var/www/htdocs/moodle/config.php staat, dan moet het integratie pad naar /var/www/htdocs/moodle/ wijzen.

En ja, om de puntentelling mee ta laten tellen in Moodle zal dat via SCORM moeten. Het kan niet eenvoudiger.
The following user(s) said Thank You: tim.garré

Please Log in or Create an account to join the conversation.

integratie met moodle 9 years 11 months ago #1596

  • tim.garré
  • tim.garré's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Posts: 15
  • Thank you received: 0
Ondertussen heb ik al 101 dingen geprobeerd, maar de integratie met moodle wilt maar niet lukken..

Ik heb bij auth_config.php de // voor authentication_method = "Moodle" weg gedaan..

Maar de verwijzing naar de config.php file van moodle lukt niet?

Ik open management.php van XOT ... ik zie bovenaan staan require_once("config.php") .. als ik op de server kijk dan staat config.php van moodle op /domains/pcvomaaslandelo.be/public_html/moodle/config.php ... Als ik dit invul.. Dan is het resultaat niets?

Hier heb ik al verschillende andere zaken uitgeprobeerd, maar dit wil niet werken.. Wat doe ik fout? Is bovenaan in management.php niet het integratie path?

Hopelijk kan u mij verder helpen... Want zonder integratie in moodle kan ik Xerte moeilijk gebruiken... Ook lees ik op internet nog verschillende andere zaken over sessies en dergelijke die aangepast moeten worden..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

integratie met moodle 9 years 11 months ago #1597

  • tom
  • tom's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1282
  • Thank you received: 306
1. Er moet ook weer // geplaatst worden voor elke andere regel.

Verder moet inderdaad /domains/pcvomaaslandelo.be/public_html/moodle/config.php ingevuld worden, maar niet in het bestand, maar door naar http://<xot url>/management.php te gaan en daar bij Site->Server instellingen onder het kopje 'Het integratie config pad' dit in te vullen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

integratie met moodle 9 years 11 months ago #1598

  • tim.garré
  • tim.garré's Avatar Topic Author
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Posts: 15
  • Thank you received: 0
Ik had dit inderdaad niet via de URL zelf gedaan...

Maar als ik nu via de URL ga en inlog... Dan krijg ik deze melding: the feature is for administrators only ... Ik kan niets aanpassen... Ik heb het eens volledig opnieuw geïnstalleerd.. Maar krijg weer dezelfde melding..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

integratie met moodle 9 years 11 months ago #1599

  • tom
  • tom's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1282
  • Thank you received: 306
Je kunt alleen inloggen met de speciale admin gebruikers gegevens die je tijdens de installatie ingesteld hebt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: ingdonkatber
Time to create page: 0.095 seconds
Copyright © 2024 The Xerte Project.
Xerte logo Apereo logo OSI Logo

Search