Supporting each other

Community forums

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Dit is een Nederlandse categorie binnen dit forum. Hier kun u vragen stellen, antwoorden geven en opmerkingen plaatsen in het Nederlands.
De items in het Engelstalige forum deel worden hier niet automatisch geplaatst. Wanneer u hier geen antwoord vindt kunt u ook de Engels- (of anderstalige) categorie raadplegen.
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC:

data xerteproject 10 years 1 month ago #1285

  • rhvanloenen
  • rhvanloenen's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 125
  • Thank you received: 7
Waar worden de data van de projecten exact opgeslagen. Dit in verband met het maken van een deelbackup.
gr
Ronald

Please Log in or Create an account to join the conversation.

data xerteproject 10 years 1 month ago #1287

  • tom
  • tom's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1291
  • Thank you received: 308
Alle project data staat in de <xot installatie>/USER-FILES folder.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

data xerteproject 10 years 1 month ago #1311

  • rhvanloenen
  • rhvanloenen's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 125
  • Thank you received: 7
Hallo Tom,
In die map zie ik alleen staan
1-guest2-Nottingham
en een doorlopende nummering, maar ik kan niet zien wat wat is. Zeker bij veel leerobjecten wordt dat erg lastig.
Ik heb de vraag ook al in de vagen bij de cursus gesteld, hoe ik zo'n geheel leerobject in Dreamweaver zou kunnen bewerken, bijvoorbeeld om de layout aan te passen. Dit is vooral een technische vraag, dus ook hier.
gr
Ronald

Please Log in or Create an account to join the conversation.

data xerteproject 10 years 1 month ago #1312

  • tom
  • tom's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1291
  • Thank you received: 308
Als je naar eigenschappen gaat van een leer object in XOT, dan kun je in de url het template_id vinden. (Soms is het handig om dan eerst de toagang op Publiek te zetten. Dit nummer komt overeen met het eerste cijfer in de USER-FILES map.

Verder, de layout van XOT wordt bepaald door de template pagina's en de 'engine'. Datgene wat je intypt komt in een xml file terecht. Die kun je niet zo maar bewerken met Dreamweaver. Het enige dat je eventueel in Dreamweaver kunt doen is de tekstblokken met copy en paste bewerken.

Een van de toekomstige ontwikkelingen is om de huidige editor ('wizard') te vervangen door een HTML5 versie die een betere WYSIWYG HTML editor zal bevatten.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

data xerteproject 10 years 1 month ago #1326

  • rhvanloenen
  • rhvanloenen's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 125
  • Thank you received: 7
Hieruit concludeer ik dat in de MYSQLdatabase verder niets wordt bijgehouden en dat als ik de userfiles van de ene naar de andere laptop overzet op exact dezelfde plaats, dat ik dan daar gewoon kan verder werken. Er worden elders geen indexen bewaard.
Klopt die conclusie?
Tweede.
Stel dat ik de userfiles in dropbox wil bijhouden, kan dat dan door bijvoorbeeld ergens in Xerte het pad aan te passen waar de data bewaard worden? Dan kan ik achter elke willekeurige PC of laptop met op localhost met Xerte aan het werk. Of is dat te simplistisch gedacht?

gr
Ronald

Please Log in or Create an account to join the conversation.

data xerteproject 10 years 1 month ago #1327

  • tom
  • tom's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1291
  • Thank you received: 308
Het eerste klopt niet. In de database staat welek objecten bestaan, en wat de toegangsrechten zijn.

Je kunt in de sitedetail tabel wel aanegeven waar de USER-FILES mappen moeten staan, maar daar heb je dus niet veel aan om op een willekeurige PC te kunnen werken.

Wat je wel kunt overwegen is MAXOS (Moodle And Xerte On a Stick)

dl.dropboxusercontent.com/u/27263165/MAXOS%20210.zip

Een andere optie is export/import.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: ingdonkatber
Time to create page: 0.055 seconds
Copyright © 2024 The Xerte Project.
Xerte logo Apereo logo OSI Logo

Search