Supporting each other

Community forums

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
The place for more technical questions for those who want to create new pagetypes or bespoke functionality.
  • Page:
  • 1

TOPIC:

Code for pop-up 7 years 9 months ago #3875

  • JaapJan
  • JaapJan's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 116
  • Thank you received: 1

Does anybody knows what the code is to make a popup field, just like it looks in a hotspot image connector? I don/t want to have a pop up html page, bit the look and feel of xerte. See image

Thanks!

JaapJan
Holy cow!
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Last edit: by JaapJan.

Code for pop-up 7 years 9 months ago #3876

  • ronm
  • ronm's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 842
  • Thank you received: 245
Try the following:
with FA icon:
<span style="font-size:14px;"><a href="" onclick="my_dialog();return false;"><span style="color:#A9A9A9;"><span class="fa fa-info-circle"></span></span></a></span>
  <script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog1"});function my_dialog(){x_openDialog("my_dialog1", "Notes", "Close", "description", "Notes here...");};</script>

With text link:
<span style="font-size:14px;"><a href="" onclick="my_dialog();return false;">Notes</a></span>
  <script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog1"});function my_dialog(){x_openDialog("my_dialog1", "Notes", "Close", "description", "Notes here...");};</script>
Xerte developer & trainer
e-learning & m-learning consultant
mitchellmedia.co.uk | xerteacademy.com | learningapps.co.uk
Note: Support here is voluntary and meant for users to support each other.
Need direct commercial support with Xerte? mitchellmedia.co.uk/contact/
The following user(s) said Thank You: JaapJan

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Code for pop-up 7 years 6 months ago #4060

  • JaapJan
  • JaapJan's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 116
  • Thank you received: 1
Hey Ron

I get the same text in my three dialogsboxes with this script... What do i do wrong? Do you know?

<p> <span style="font-size:30px;"><a href="" onclick="my_dialog() ;return false;"><span style="color:#0B2161;"><span class="fa fa-info-circle"></span></span></a></span>
<script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog1"});function my_dialog(){x_openDialog("my_dialog1", "Nee", "Close", "description", "Je hebt nog niet zo veel te maken met situaties waarin de zorg anders verdeeld moet worden. Onderstaande vragen komen bij jou nauwelijks voor. </br></br>- Hoe krijg ik het netwerk van de cliënt in beeld? </br>- Hoe kan ik met hen in overleg over de ondersteuningsbehoeftes van de cliënt?</br>- Hoe voorkom ik overbelasting van de mantelzorgers?</br>- Wat is nodig om het netwerk van de cliënt te ondersteunen?</br>- Welke plaats nemen mijn professionele kennis en vaardigheden in? </br></br>Realiseer je dat je (steeds meer) van deze vragen zult krijgen. Bereid je er op voor!");};</script>
</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Gedeeltelijk
</td>
<td>
<p> <span style="font-size:30px;"><a href="" onclick="my_dialog();return false;"><span style="color:#0B2161;"><span class="fa fa-info-circle"></span></span></a></span>
<script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog2"});function my_dialog(){x_openDialog("my_dialog2", "Gedeeltelijk", "Close", "description", "Je hebt af en toe te maken met situaties waarin de zorg anders verdeeld moet worden. Onderstaande vragen komen bij jou af en toe voor. </br></br>- Hoe krijg ik het netwerk van de cliënt in beeld? </br>- Hoe kan ik met hen in overleg over de ondersteuningsbehoeftes van de cliënt?</br>- Hoe voorkom ik overbelasting van de mantelzorgers?</br>- Wat is nodig om het netwerk van de cliënt te ondersteunen?</br>- Welke plaats nemen mijn professionele kennis en vaardigheden in? </br></br>Realiseer je dat je (steeds meer) van deze vragen zult krijgen. Bereid je er op voor!");};</script>
</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Ja
</td>
<td>
<p> <span style="font-size:30px;"><a href="" onclick="my_dialog();return false;"><span style="color:#0B2161;"><span class="fa fa-info-circle"></span></span></a></span>
<script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog3"});function my_dialog(){x_openDialog("my_dialog3", "Ja", "Close", "description", "Je hebt regelmatig te maken met situaties waarin de zorg anders verdeeld moet worden. Onderstaande vragen zijn in jouw werksituatie heel gewoon. </br></br>- Hoe krijg ik het netwerk van de cliënt in beeld? </br>- Hoe kan ik met hen in overleg over de ondersteuningsbehoeftes van de cliënt?</br>- Hoe voorkom ik overbelasting van de mantelzorgers?</br>- Wat is nodig om het netwerk van de cliënt te ondersteunen?</br>- Welke plaats nemen mijn professionele kennis en vaardigheden in? </br></br>Realiseer je dat je (steeds meer) van deze vragen zult krijgen. Bereid je er op voor!");};</script>
Holy cow!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Code for pop-up 7 years 6 months ago #4061

  • JohnSmith
  • JohnSmith's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Posts: 397
  • Thank you received: 71
Hi,

You need to make each section unique so this
<p>&nbsp;<span style="font-size:30px;"><a href="" onclick="my_dialog();return false;"><span style="color:#0B2161;"><span class="fa fa-info-circle"></span></span></a></span>
<script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog3"});function my_dialog(){x_openDialog("my_dialog3", "Ja", "Close", "description", "Je hebt regelmatig te maken met situaties waarin de zorg anders verdeeld moet worden. Onderstaande vragen zijn in jouw werksituatie heel gewoon. </br></br>- Hoe krijg ik het netwerk van de cliënt in beeld? </br>- Hoe kan ik met hen in overleg over de ondersteuningsbehoeftes van de cliënt?</br>- Hoe voorkom ik overbelasting van de mantelzorgers?</br>- Wat is nodig om het netwerk van de cliënt te ondersteunen?</br>- Welke plaats nemen mijn professionele kennis en vaardigheden in? </br></br>Realiseer je dat je (steeds meer) van deze vragen zult krijgen. Bereid je er op voor!");};</script>

should be
<p>&nbsp;<span style="font-size:30px;"><a href="" onclick="my_dialog3();return false;"><span style="color:#0B2161;"><span class="fa fa-info-circle"></span></span></a></span>
<script>x_dialogInfo.push({"built": false, "type": "my_dialog3"});function my_dialog3(){x_openDialog("my_dialog3", "Ja", "Close", "description", "Je hebt regelmatig te maken met situaties waarin de zorg anders verdeeld moet worden. Onderstaande vragen zijn in jouw werksituatie heel gewoon. </br></br>- Hoe krijg ik het netwerk van de cliënt in beeld? </br>- Hoe kan ik met hen in overleg over de ondersteuningsbehoeftes van de cliënt?</br>- Hoe voorkom ik overbelasting van de mantelzorgers?</br>- Wat is nodig om het netwerk van de cliënt te ondersteunen?</br>- Welke plaats nemen mijn professionele kennis en vaardigheden in? </br></br>Realiseer je dat je (steeds meer) van deze vragen zult krijgen. Bereid je er op voor!");};</script>

The onclick needs to be unique - onclick="my_dialog3();
And the function name needs to be unique - function my_dialog3()

John
The following user(s) said Thank You: JaapJan

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Code for pop-up 7 years 6 months ago #4062

  • JaapJan
  • JaapJan's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 116
  • Thank you received: 1
Hi John

great, thanks. It works now!

JaapJan
Holy cow!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1
Moderators: JohnSmith
Time to create page: 0.055 seconds
Copyright © 2024 The Xerte Project.
Xerte logo Apereo logo OSI Logo

Search