Supporting each other

Community forums

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Dit is een Nederlandse categorie binnen dit forum. Hier kun u vragen stellen, antwoorden geven en opmerkingen plaatsen in het Nederlands.
De items in het Engelstalige forum deel worden hier niet automatisch geplaatst. Wanneer u hier geen antwoord vindt kunt u ook de Engels- (of anderstalige) categorie raadplegen.
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC:

Xerte vraagt niet om in te loggen. 3 years 7 months ago #6860

  • Pitmaster
  • Pitmaster's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 23
  • Thank you received: 0
Hallo mensen, een project van mij ben ik voor de zomervakantie mee begonnen. Wil er nu mee verder maar wanneer ik op "wijzig" klik krijg ik "Session ID not set". Ik ben en blijf ook "Guest User". Ik kan hier nergens verandering in aanbrengen, ik kan niet inloggen. Fustrerend. Moet ik iets achter de url zetten om een inlogscherm te krijgen? Ik kan zo niet eens bij mijn eigen spullen.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Xerte vraagt niet om in te loggen. 3 years 7 months ago #6861

  • tom
  • tom's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1290
  • Thank you received: 308
Was dat eerst anders? (Moest je eerst wel inloggen?)

Als dat zo is, dan heb je per ongeluk de Authenticatie settings in de management.php pagina veranderd.

Als dat niet zo is, dan zou je in ieder geval (als Guest) bij je leerobjecten moeten kunnen (misschien nadat je de sessie verversd hebt met F5.)

In dat laatste geval (en zeker als je je leerobjecten in je werkruimte ziet) moet je de authenticatie instellingen niet alsnog gaan veranderen, want dan kun je niet mee bij je leerobjecten.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Xerte vraagt niet om in te loggen. 3 years 6 months ago #6862

  • Pitmaster
  • Pitmaster's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 23
  • Thank you received: 0
Alvast bedankt Tom, ik kan mijn leerobjecten zien maar ik heb nergens rechten toe. Hoe dit voor de zomervakantie was weet ik niet precies meer, ik ben pas in april met xerte begonnen, een groentje dus. Maar voor de zomervakantie heb ik gewoon dag na dag kunnen werken aan mijn leerobjecten. Nu na de zomervakantie kom ik terug en ben ik guest in mijn eigen werkomgeving. Geen rechten meer. Wat er verandert is weet ik niet.

Ik zal eens gaan kijken in die managment.php

Nico

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Xerte vraagt niet om in te loggen. 3 years 6 months ago #6863

  • Pitmaster
  • Pitmaster's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 23
  • Thank you received: 0
Beste Tom, ik kijk dus in managment als admin en zie dan het volgende bij de optie toegang.
www familieberg name screenshot_xerte.png

Dus alleen toestemming voor Admin en ik ben Admin maar geen toestemming. Het werk is gemaakt door Guest, maar als Guest ben ik nu dus buiten gesloten.
Heb jij een idee? Zou prettig zijn om 50 uur arbeid terug te krijgen :-)
Nico
Ps. ik mocht geen link naar dit plaatje sturen, ik hoop dat je er uit komt op deze manier.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Xerte vraagt niet om in te loggen. 3 years 6 months ago #6864

  • tom
  • tom's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Posts: 1290
  • Thank you received: 308
Er is iets mis met je (php) sessies. Je hebt bij het installeren de authenticatie niet veranderd, en dus zit je er in als guest (wat op zich prima is). En dan hoef je ook niet in te loggen. Maar er de sessies werken niet, en dus doet de werkruimte het niet, maar de management.php pagina ook niet. Heb je iets proberen te veranderen aan de url? https proberen aan te zetten? Gebruik je een andere url om naar xerte te gaan? Daar lijkt het nl op.

Op wat voor server staat xerte? Op xampp?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Xerte vraagt niet om in te loggen. 3 years 6 months ago #6869

  • Pitmaster
  • Pitmaster's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 23
  • Thank you received: 0
Er staat linux op mijn PC, daarop apache met php en mysql. Ik ben het met je eens dat ik eens moet gaan kijken naar de php instellingen.
Bedankt, ik laat hier weten wat ik vind.

Nico

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: ingdonkatber
Time to create page: 0.049 seconds
Copyright © 2024 The Xerte Project.
Xerte logo Apereo logo OSI Logo

Search