Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Dit is een Nederlandse categorie binnen dit forum. Hier kun u vragen stellen, antwoorden geven en opmerkingen plaatsen in het Nederlands.
De items in het Engelstalige forum deel worden hier niet automatisch geplaatst. Wanneer u hier geen antwoord vindt kunt u ook de Engels- (of anderstalige) categorie raadplegen.
  • Page:
  • 1

TOPIC:

Decision Tree Template 8 years 3 months ago #3371

  • r.j.
  • r.j.'s Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 25
  • Thank you received: 0
Beste nederlandstalige xerte gebruikers,
Na afgelopen week gestart te zijn met Xerte, in de hoop een vervanger gevonden te hebben voor UDUTU, loop ik toch tegen een aantal problemen op.

Ik ben erg benieuwd wat het Decision Tree Template doet, en wat de limitaties zijn.
Het reeds geplaatste onderwerp op dit forum " Decision Tree Template - how to use it" beantwoordt mijn vraag niet :S. Het kan haast niet anders of er zijn er meer met dit probleem...

Dat decision tree template dus, is dat ter vervanging van een XOT object (zoals je normaal een course maakt), of is het een verlengde van, of kun je deze tree ergens aanvinken in je pakket.....of is dit een te volgen route tijdens een test? Heeft iemand een simpele how to?

Ik zit eigenlijk een beetje te zoeken naar route mogelijkheden vergelijkbaar aan UDUTU, hierbij geven we onze cursisten de mogelijkheid een snellere route af te leggen als ze de instap test goed kunnen beantwoorden. In andere meer uitgebreide testen delen we de cursisten in naar niveau.

Ik hoop dat dit mogelijk is in Xerte, het werkt erg vriendelijk en bijna iedereen is in staat iets in elkaar te zetten.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Decision Tree Template 8 years 3 months ago #3372

  • ingdon
  • ingdon's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Hi, my name is Inge. I'm an e-learning advisor.
  • Posts: 214
  • Thank you received: 34
Xerte Online Toolkits is een suite met diverse tools die je kunt gebruiken voor het maken van online modules. Zo heb je de Xerte Online Toolkits template welke bestaat uit een groot aantal paginatypes die je kunt gebruiken om een interactief leerobject te maken. De bootstrap template is een soort 'mini website' die als contentdrager van allerlei content kan dienen en de decision tree template die eigenlijk doet wat jij beschrijft. Naast deze decision tree template is er ook een decision tree pagina in de Xerte Online Toolkits template. Omdat de dicesion tree template en pagina erg nieuw zijn is er nog geen complete handleiding. Binnenkort komt de Nederlandse handleiding voor de Xerte Online Toolkits template beschikbaar en daar staat wel een beschrijving in van de decision tree pagina. Ik kan je de concept handleiding toe sturen en dan kun je kijken of je daar iets aan hebt? Er wordt ook gewerkt aan een handleiding voor de decision tree template maar deze is nog niet af. En zoals het met open source werkt... allemaal liefde werk :)
Laat maar weten!
DLearning
I.Donkervoort
www.dlearning.nl
The following user(s) said Thank You: r.j.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Last edit: by ingdon.

Decision Tree Template 8 years 3 months ago #3374

  • r.j.
  • r.j.'s Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 25
  • Thank you received: 0
Bedankt voor je reactie, ik ben erg benieuwd naar je handleiding.

Ik heb inmiddels de decision tree template in de xot builder gevonden en dit maakt een boel duidelijk.
Het werkt best wel leuk, verwijzingen met PageID's.... ik moet nog even testen of ons LMS dit ook voldoende ondersteund (maar het begin is er), voor liefde werk is het best goed :P.


Hebben jullie ook zoiets als best practices?

Groetjes

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Decision Tree Template 8 years 3 months ago #3375

  • ingdon
  • ingdon's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Hi, my name is Inge. I'm an e-learning advisor.
  • Posts: 214
  • Thank you received: 34
Thx :D

Op de community website onder de link Voorbeelden vind je een aantal voorbeelden. De decision tree en mediales zijn nog zo nieuw dat daar geen best practice van is.
Er is een voorbeeld dat we vorig jaar hebben gebruikt. Dat is een bootstrap template gevuld met allerlei info over Xerte maar ook een voorbeeld van de decision tree en media les pagina.
Dit is de link naar die bootstrap template. Onder de roadmap vind je de voorbeelden. Het is ondertussen geen roadmap meer maar gerealiseerd :)
xot.12change.eu/play.php?template_id=699

Ik stuur je de concept-handleiding. Welk email adres mag ik gebruiken?

Groet,
Inge
DLearning
I.Donkervoort
www.dlearning.nl

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Decision Tree Template 8 years 3 months ago #3378

  • r.j.
  • r.j.'s Avatar Topic Author
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posts: 25
  • Thank you received: 0
:P

roelofjanboer[a t]resato.com

Heel erg bedankt Inge!

Groeten,

Roelof Jan Boer

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Decision Tree Template 8 years 2 months ago #3384

  • rhvanloenen
  • rhvanloenen's Avatar
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posts: 125
  • Thank you received: 7
Inge gaf al aan dat er hard aan de handleiding is gewerkt.
Hieronder staan linken naar

LO de handleiding
en
LO voorbeeldbestand

De nummering van de pagina's uit de handleiding lopen synchroon met de voorbeelden.

Ik houd me aanbevolen voor opmerkingen en aanvullingen.
Ronald van Loenen
The following user(s) said Thank You: r.j.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Page:
  • 1
Moderators: ingdonkatber
Time to create page: 0.083 seconds
Copyright © 2024 The Xerte Project.
Xerte logo Apereo logo OSI Logo

Search